Alla inlägg under juli 2009

Av Daniela Tjarnas - 28 juli 2009 00:13

Ha, jag måste så bara skriva en rolig liten händelse som inträffade då jag var i stockholm, men den kommer lite längre ned!

som sagt, jag har varit i stockholm, kom hem för någon timma sedan, men vi var på halvylska palatset/museet, där vi fick se på massor av klänningar och vi fick gå en tur där dom berättade om greven och grevinnan.

jag upptäckte något ganska intressant om grevinnan; hon hade mustach!

haha

slutade och andas några sekunder då jag såg en tavla, på en man, men fick reda på att det var en kvinna!

 vi bodde oxo på ett hotell som heter COM, haha,COM, lixom '' kom till hotellet COM''

sjukt


jag och julian sov i den ditplacerade sängen ( alltså inte bäddsoffan)

så fick Anita och morsan sova i  bäddsoffan ^^

 fast hödpunkten var juh nog plasma tv, ( 32tums plasma tv:n)

*dräggel...*


längtade då hem te min 23tums!


och så sprang vi runt lite nere på stan, och så köpte julian ett par svarta byxor, jätte snygga ;P


men så, mitt under dagen igår så ringde elin mig,såhär sade hon:

E: hej! jag måste så bara berätta en sak, en bro har rasat över tågrälsen, och jag måste åka te stocholm och byta tåg! kul va?

 så nu får du lov att PRATA med mig! hihi.


jag dog eftersom jag var då på hotellet, eftersom jag hade skit ont i magen (stakkars mig)


så då komunicerade jag med elin en stund.

 sen la vi på.


så efter en stund, när jag var påväg te naturhistoriska museet så ringer hon igen;


E; Helvette! jag hittar inte till perongen!


D: fråga någon random person då!


E: neej jag hittar den själv!


en stund senare hör man henne;

E; FAN! jag missade det!! Ursäkta! hur hittar man te dethära tåget??


hon irade runt i flera minuter innan hon tog mod till sig och frågade en kärring i receptionen där hon fick svar.


hon fick en ny biljett, och hittade inte te perongen.

ett nervsamanbrott skedde.

hon fick en ny biljett, och otrolig nog han hon med det! haha så underbar <3


sen efter kanske tio minuter fick jag detta sms;

E:du skriv inte om mig på bloggen!


D: men snälla bara lite!


E: visst alltså du får skriva att en bro gick sönder och att jag fick ta tåget til sthm och att jag missade första tåget och  att jag fick vänta ännu längre men skriv inte att jag nästan föll ned död  för att jag fick mega panik.


kunde inte sluta skratta alltså säj JÄVLA kul ^^


( jag råkade radera alltihopa en gång så tänker itne skriva om det som stod neranför detta! Pinutta internet! )


Bajs&GrönaFjärtar

Av Daniela Tjarnas - 18 juli 2009 00:23

idag så bjöd jag in några personer till att bada,( pontus, markus, simon och sofia ) och äta  och spela spel, basta och sånt, dom kom runt kl 3, och så drog vi opp och badade i krondiket, för det var tull på liltorpet, haha.

men vi drog då och badade på krondiket.

dom försökte att slänga omkring mig som en trasdocka, men jag överlevde, sedan stack vi hem te mig och bastade, vi hade ne tävling om vem som kunde vara i bastun längst, och Markus vann, vi andra förlorade! haha

och så tog vi en dusch och så åt vi, grillat med potatis sallad! MUMS


och så efter det spelade vi monopol, men vi hann inte klart, eftersom Markus skulle hem.

så då skjutsade Pontus ner han ner te slussen.

och medans han skjutsade ner Markus te slussen så satt vi och pratade, fett skojs.


när han kom tillbaka så skrämde vi sofia genom ¨Peteranswers.com¨

som faktiskt är riktigt! tror man på det så är det sant!

tro mej han visste allt om mig! fett

sedan åkte dom hem,  och så tog jag en svalkande dusch, och så satte jag mig vid datorn, och bloggade, hihih.

skall slagga nu,


Bajs&GrönaFjärtar

Av Daniela Tjarnas - 16 juli 2009 16:29

Hallu, jag har inte haft någon tillgång till en dator, och nu är jag på mammas jobb, hon är nere och är i arkivet ( har aldrig fattat riktigt vad mamma jobbar med ) men dom har viserligen ett arkiv.


idag vaknade jag, av att min mobil låg och pep, och jag gjorde i ordning mig innan jag bar iväg te skolan, via cykel, jag hade jätte tur med vädret, att det inte regnade.

 ( kom ca 10 minuter försent, för att jag kunde inte sluta o fläta min gardin, så nu hänger det en jätte snygg fläta vid min garderob! hihih )


Alexander, Michel och Shalamarr var där idag och då blev allting mycket roligare.

vi jobbade matte och spelade yatzi typ hela förmiddan innan lunchen.

( Elin Claesson <3, den bästa handledaren jag någonsin haft, söt och snäll, och framför allt, hade alltid god mat med sig )


Efter lunchen så skulle dom ha en cabaré som vi skulle kolla på, och den var helt okay, några killar som dansade i klänning och så, en som sjöng, och Loris spelade gitarr! ( jätte fint ) 


sen efter att vi hade blivit uppropade, och kramat Elin, så gick jag hem te elin och vi gick sedan te biblioteket och då lånade jag en bok som heter ¨Harry Potter och Dödsrelikerna¨

tänkte att efter att jag såg ¨Halvblodsprinsen¨ igår så skall jag fortsätta och läsa dödsrelikerna.


Jag skulle igentligen ha cyklat hem men det började att spö regna, så jag gick te mammas jobb istället och nu sitter jag och lurkar vid hennes dator! hihih


men nu skall jag läsa hary potter, HOJ


Bajs&GrönaFjärtar

Av Daniela Tjarnas - 16 juli 2009 00:50

Jo, Harry potter slutade för ca en 45 minuter sedan, jag och elin var skit ivriga på den, men såklart:

när jag och elin kom dit och skulle hämta ut biljetterna som vi hade bokat för ca 1 månad sedan.

men hon var inte säker på vilket nummer hon hade bokat det på, så då sade hon först opp sitt, men ingen bokning på det, och då sade hon sedan opp mitt, men men men men! ingen jäkla bokning på det helle?!


då hade Elin glömt och läsa om att man skulle hämta biljetterna efter minst en vecka, men vi hade ¨tur¨ sade gubben i kiosken.

- vi har två platser kvar, här! sade han och pekade läängts ut i hörnet högst upp.

men vi tänkte att det komma bli bra, bara vi får sitta bredvid varanda, och se filmen.

men näää näää!

ödet ville någonting annat, det slutade med att vi fick sitta på en varsin sida av en pelare, och vi fick böjja oss typ en halvmeter för att få tag i popcornen! jippie!

( det var så kul! det var typ 4 personer som MÅSTE ha varit värsta, HP nördar! dom hade HP kläder och peruker på sig hahahahahhahaha ) + ( innan vi skulle gå in så träffade vi Tara och Ellinor, som jag inte har träffat på jätte lände, blev skit glad pga det )


Filmen får iaf en 8! den var inte dålig men den var inte hellre bra, för dom hade skippat och inte haft med allt och det var väldigt irriterande eftersom man hade läst boken.

men det var endå ganska posetivt eftersom då visste vi juh mera om filmen änn vad dom andra i salongen som inte har läst boken visste, hihi.


skall gå och slagga nu vilket fall! HOJ


Bajs&GrönaFjärtar!

Av Daniela Tjarnas - 15 juli 2009 13:45

Idag skall jag och Elin se Harry potter! Wee, Elin börjar bli rätt så dryg när det gäller det, hennes Ron Weasley ( Ruber Grint ) Förälskelse, haha såå sööt!

Men jag hoppas att jag inte blir så besviken över filmen, eftersom jag har juh läst boken, men jag håller tummarna!  HOJ så länge.


Bajs&GrönaFjärtar

Av Daniela Tjarnas - 3 juli 2009 10:07

fyfan... att jag igentilgen kunde borjade på sommarskolan! jag hatar det så himla mycket!

fyfan hahahaha

men jag overlever, hihih,

skall på lekton snart enda, så


Bajs&GrönaFjärtar

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards